Młodych ludzi zaangażowaliśmy do udziału w konkursie, w którym mieli możliwość rozwijania kompetencji. Za nami druga edycja Duda-Cars Challenge. W ramach zadań studenci przygotowywali rozwiązania wspierające sprzedaż samochodów używanych online. Propozycje były oceniane przez ekspertów z Duda-Cars, którzy na co dzień zajmują się tą częścią biznesu. Konkurs składał się z 4 etapów: prezentacji drużyny, a także przygotowania projektu i jego omówienia.
Do pierwszego etapu zgłosiło się 15 drużyn. W następnym nakreśliliśmy zasady i wytyczne, a także określiliśmy konkretne ramy czasowe - 48 godzin na wykonanie zadania "Nowa strategia sprzedaży pojazdów używanych w dobie rozwoju cyfryzacji w świecie automotive".
Po zapoznaniu się z efektami wyłoniliśmy najlepszych. Pięć drużyn zaprosiliśmy do Poznania do salonu Duda-Cars przy ulicy Ptasiej. W trzecim etapie zadanie polegało na rozwinięciu pomysłu z poprzedniego etapu i zaprezentowanie go przed Duda-Cars. Podczas finałowych zmagań drużyny otrzymały dwa identycznie brzmiące zadania:
Zakupiliśmy jako Spółka 100 sztuk pojazdów używanych, elektrycznych EQA. Są to pojazdy 2 letnie, z małym przebiegiem (do 30.000 km). Zasięg baterii to około 250-300 km. Zaproponuj kampanię marketingową, która będzie skierowana na określoną grupę docelową Klientów, uwzględniając specyfikę produktu tj. mały pojazd osobowy, elektryczny, używany, duża ilość samochodów.
Na wykonanie drugiego zadania uczestnicy finału mieli zaledwie 45 minut na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań dla dealera samochodowego. Ich zadanie polegało na znalezieniu sposobu, jak wzbudzić zainteresowanie klienta w salonie ofertą odkupu obecnego samochodu oraz zaproponować atrakcyjną wycenę. W związku z tym, studenci musieli wykazać się kreatywnością, strategicznym myśleniem oraz umiejętnościami prezentacyjnymi, aby przekonać wymagające jury konkursowe. Ich zaangażowanie i zapał zaskoczyły wszystkich obecnych na finale. Konkurs Duda-Cars Challenge stanowił nie tylko doskonałą okazję do wykazania się talentem i umiejętnościami w obszarze handlu samochodami używanymi, ale także stanowił inspirujące doświadczenie dla uczestników, którzy mogli zdobyć cenne doświadczenie praktyczne i poznać realia branży motoryzacyjnej.
Na realizację projektu mieli niecałą godzinę, po czym nadszedł czas na prezentację przed Zarządem i TOP Managmentem Duda-Cars. Wszystkie zespoły przedstawiły innowacyjne pomyły, ale jedna wyróżniła się nieszablonowym myśleniem, przygotowała gotowe rozwiązanie od początku do końca i wygrała konkurs Duda-Cars Challenge i 10 000 złotych.
Gratulujemy Zuzannie, Michałowi i Grzegorzowi, drużynie z Wrocławia. Każdy uczestnik otrzymał paczkę z gadżetami #KochamyMercedesy, natomiast finaliści konkursu otrzymali możliwość odbycia stażu w Duda-Cars oraz statuetki.