NMercedes-AMG Klasa C 43 i 63 S E Performance
Najnowsze Mercedes-AMG C43 i Mercedes-AMG C63 S E Performance może nie zmieszczą się pod choinką, ale z pewnością wpasują się w gusta niejednego miłośnika szybkiej jazdy. Nowy model w wersji C43 można już obserwować na polskich drogach, ale najmocniejsza i najbardziej pożądana wersja zadebiutuje na początku 2023 roku, a my dziś pragniemy uchylić Wam rąbka tajemnicy na ich temat.
Nowa Klasa C43 AMG
Rodzina AMG jest uosobieniem wszystkiego, co dynamiczne, szybkie i ekscytujące – tym razem nie mogło być inaczej. Nowy Mercedes-AMG C43 to dwulitrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 408 KM. Uturbiona jednostka w układzie R4 z technologią hybrydową ma sprawić, że reakcja na gaz i przyspieszenie będzie szybsza, a samochód osiągnie aż 500 Nm i o 13 KM więcej! Ten pogromca dróg do 100 km/h rozpędzi się w zaledwie 4,6 s i sięgnie maksymalnie 250 km/h, a 9-stopniowy automat i tylna oś skrętna wspierają go w sprawnym pokonywaniu kolejnych kilometrów najbardziej wymagających tras.
Wygląd C43 również nie pozostawia wątpliwości – grill Panamericana i 4 końcówki układu wydechowego przyciągną wzrok każdego miłośnika sportowych samochodów. Wnętrze na miarę Klasy S to najwyższy komfort podróżowania, a dwa funkcjonalne wyświetlacze i podświetlenie ambiente podkreślają atrakcyjny design i styl godny Mercedes-Benz.
Klasa C 63 S E Performance
Skupiając się na pierwszym „prezencie”, nie zapominajmy o drugim… a jest o czym mówić! Nowy Mercedes-AMG C63 S E Performance, bo tak brzmi jego pełna nazwa, to prawdziwy przełom w historii AMG. Samochód pożegnał się na dobre z silnikiem V8, ale z pomocą przychodzą silniki elektryczne i napęd na obie osie. Turbodoładowana „czwórka” i ogromna moc z elektrycznie wspomaganych 2 litrów składają się na topowe 680 KM! Nawet bez pomocy hybrydowego napędu silnik spalinowy osiąga 476 KM i 545 Nm. Dzięki temu z pełnym przekonaniem możemy nazwać go najpotężniejszym czterocylindrowym silnikiem produkowanym seryjnie na świecie!
Nie mogło zabraknąć rozwiązań zaczerpniętych ze świata F1, jakim jest choćby wspomniany wcześniej układ napędowy plug-in, turbosprężarka z natychmiastowym elektrycznym wspomaganiem czy akumulatory, powstałe we współpracy z inżynierami zespołu Mercedesa. Ale powracając do osiągów – ten sportowiec o łącznej mocy 680 KM i 1020 Nm rozpędza się w 3,4 do 100 km/h i może pojechać z maksymalną prędkością od 250 do 280 km/h!
9-biegowy automat, 8 trybów jazdy i 4 tryby rekuperacji sprawiają, że kierowca może dowolnie wpływać na wiele aspektów jazdy i dostosować ją do swoich potrzeb. C63 to nie tylko najmocniejsze, a także najcięższe wcielenie tego modelu! Waży ponad 2 tony (dokładnie 2111 kg, a w wariancie kombi – 2145 kg!). Mimo swoich gabarytów komfort prowadzenia wysoce podnosi wspominanan tylna skrętna oś. Do 100 km/h obraca się o 2,5 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu przednich kół, a powyżej 100 km/h – skręcają (do max. 0,7 stopni) w tę samą stronę.
Design Klasy C w pakiecie AMG
Wizualnie, w wersjach AMG nowej Klasy C dostępny jest niezwykle elegancki, ekskluzywny kolor Graphite Grey Magno i wiele pakietów dodatkowych. We wnętrzu można wybrać fotele standardowe lub kubełkowe AMG Performance – zapewniające lepszą wentylację i zmniejszające ich wagę. Kierownica została spłaszczona u dołu i posiada wiele opcji starowania ustawieniami całego samochodu, tak aby kierowca wszystko, co najważniejsze miał pod ręką. Nie mogło zabraknąć dwóch ekranów i cyfrowych wskaźników.