System MBUX: nowy wymiar personalizacji i interakcji
Debiut drugiej generacji systemu znanego z wcześniejszych modeli Mercedesa, zmiany zaszły w zakresie oprogramowania jak i osprzętu użytego we wnętrzu nowej Klasy S. Wysokojakościowe wyświetlacze, we wnętrzu możemy umieścić, aż pięć ekranów, które ułatwiają sterowanie pojazdem i wszelkimi funkcjami z zakresu komfortu. Znacznie bardziej intuicyjna obsługa i zdecydowanie szersze możliwości personalizacji - nowy, trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy po raz pierwszy oferuje widok przestrzenny.
Największy komfort i relaks podczas jazdy
Fotele, które dosłownie zachęcają pasażerów do siedzenia i relaksu. Poszczególne wersje wykończenia znacząco różnią się od siebie przez co na pewno każdy znajdzie wykończenie, które idealnie będzie mu pasować. Pięć różnych wariantów tylnych siedzeń pozwala skonfigurować tylny przedział Klasy S jako miejsce do pracy lub odpoczynku. Nowością jest podgrzewana, dodatkowa poduszka zagłówka, dostępna dla dwóch elektrycznie regulowanych tylnych foteli. Program kontroli komfortu ENERGIZING zapewni wszystkim podróżującym najwyższy komfort nawet podczas najdłuższych wyjazdów. Program stworzy we wnętrzu atmosferę odpowiednią do pokonywanej trasy np. orzeźwiającą podczas długich, monotonnych odcinków czy relaksującą w przypadku podwyższonego poziomu stresu.
Klasyczna limuzyna o doskonałych proporcjach
Szeroki rozstaw kół oraz zrównanie ich zewnętrznych płaszczyzn z nadkolami zapewniają niezywkle muskularny wygląd nowej gwiazdy. Znacznie zredukowano boczne przetłoczenia, a odpowiednio wyprofilowane płaszczyzny generują specjalne efekty świetlne. Z przodu w oczy rzuca się imponująca osłona chłodnica oraz typowe dla Klasy S reflektory z trzypunktową "sugnaturą" w postaci świateł do jazdy dziennej. Zupełnie nową opcją są elektrycznie wysuwane klamki gdy kierowca zbliża się do samochodu lub po dotknięciu powierzchni klamki. Dynamiczny tył wyróżniają animowane fukncje świateł, dzięki którym nowa Klasa S wygląda niepowtarzalnie w dzień jak i w nocy.
Jeszcze większa efektywność
Pierwsze warianty silnikowe nowej Klasy S to 6-cylindrowe rzędowe silniki benzynowe i wysokoprężne o różnych mocach. Wkrótce dołączy do nich jednostka V8, a w 2021 r. pojawi się hybryda plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów. Najmocniejsza wersja w chwili premiery - S 500 4MATIC zachwycą mocą 435 KM, prędkość maksymalna 250 km/h nowej gwiazdy również robi wrażenie.
Innowacje w zakresie bezpieczeństwa
Poduszka czołowa dla pasażerów z tyłu jest jedną z największych nowości w zakresie bezpieczeństwa nowej Klasy S. Podczas silnych zderzeń czołowych tylna poduszka powietrzna może znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje podróżujących na tylnych siedzeniach. Przednie reflektory z laserowymi projektorami, które pozwalają nakreślać światłem dowolne kształty, w znacznym stopniu zwiększą bezpieczeństwo jazdy po zmroku.