Historia Brabus
Duda-Cars od lat, jako Brabus Premium Partner, poddaje samochody Mercedes-Benz tuningowi. Wykwalifikowani mechanicy otrzymują od doradców wytyczne klienta i według specyfikacji przygotowują samochód, który jest definicją mocy, wielkości i ekstrawagancji.
Początek marki Brabus sięga roku 1977, gdy młody Bodo Buschmann zdenerwował (dyplomatycznie rzecz ujmując) swojego ojca zjawiając się pod jego salonem Mercedesa w nowym Porsche. Kilka żołnierskich słów wystarczyło, by Bodo przesiadł się do luksusowej klasy S W116, ale ta nie zastąpiła mu jego wcześniejszej zabawki. Mercedesy z tamtych czasów były cenione za wyrafinowanie techniczne i komfort, mniej za dynamikę i precyzję prowadzenia. Buschmann podjął więc wyzwanie – rozpoczął pracę nad swoją wielką limuzyną, modyfikując jej osiągi, tak aby dostarczała mu najbardziej ekstremalnych sportowych emocji.
Młody Niemiec okazał się wyjątkowo sprytny i lotny w modyfikacjach tego typu i zyskał uwagę klientów swojego ojca, którzy szybko stali się także jego klientami. Hobby przeistoczyło się w profesjonalny warsztat, który założył w 1977 roku wraz ze swoim kolegą ze studiów Klausem Brackmannem. Swoją nazwę nowa firma wzięła od pierwszych trzech liter nazwisk obydwu wspólników.
Modyfikacje Brabus: początek
Pierwszym modelem poddanym zaawansowanym modyfikacjom podnoszącym moc silnika była wyżej wspomniana W116. W dalszym toku prac przyszła kolej na Mercedes-Benz 190 z silnikiem V8, który w 1984 roku zyskał moc 280 koni mechanicznych. W 1985 roku zaprezentowana została klasa E W124, z zachwycająco niskim poziomem oporu powietrza – Cx 0,26.
W 1992 roku nastąpił przełom – inżynieriowie Brabus wzięli w obroty (dosłownie i w przenośni) motory V12. Pierwszym efektem podjętych prac była majestatyczna jednostka o pojemności 6,9 litra i mocy 508 KM, która znalazła się pod maską W124 500E, ale to był dopiero początek. W 1996 roku silnik „rozrósł się” do niesamowitego V12 o pojemności 7,3 litra i mocy 582 KM, które stało się podstawą do stworzenia Brabusa E V12 7.3 S. 22 lata temu popularny „Okularnik” rozpędzał się do prędkości aż 330 km/h, czym zyskał sobie tytuł najszybszej limuzyny świata, utrzymywany aż do roku 2003.
W tej chwili Brabus zaznaczył swoją pozycję na rynku motoryzacji. Nikt nie miał wątpliwości – modyfikacje Brabus polepszają to, co już z definicji jest doskonałe. Podnoszenie mocy, poprawianie osiągów, przyspieszenie na najwyższym poziomie. Od lat Brabus jest marką niezrównaną w swych fachu. Brabus nie stoi w miejscu (dosłownie i w przenośni), bo nie może – zarówno ze względu na moce samochodów, jak i stosowanie technologie.
Brabus w Duda-Cars
Brabus to dziedzictwo, które rozszerza swoją działalność zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami odbiorców. Dzisiaj działalnoćć po zmarłym w 2018 roku Bodo przejął jego syn, Constantin. Chociaż marka kojarzona jest ze wprowadzaniem zmian w zakresie najmocniejszych motorów – dostępna jest niemal dla każdego modelu Mercedes-Benz. W Duda-Cars przeprowadzamy rocznie między 20 a 30 modyfikacjami Brabus. Niektóre projekty są kompletne, niektóre dotyczą tylko wycinka oferowanych usług. Na kompletację pakietów Brabus składają się modyfikacje mechaniczne, ale także wizualne. Co zachwycające – proces modyfikacji jest nadal przeprowadzany ręcznie. Mercedes-Brabus nie zjeżdżają z linii produkcyjnych. Zmiany dokonywane są z pełnym pietyzmem i kunsztem, z dbałością o jakość. To rzeczywiście prawda, że w przypadku Mercedes-AMG za konstrukcję i złożenie silnika odpowiada pojedyncza osoba. Dowodem na to jest umieszczanie plakietki ze swoim nazwiskiem, osobiście ręcząc za jakość swojej pracy.
W warsztatach Duda-Cars, nawet gdy punktem wyjściowym są najdroższe jednostki AMG, wyciąga się z nich co najmniej połowę „wnętrzności” i wymienia na podzespoły zaprojektowane i wykonane w Bottrop. Precyzyjna modyfikacja wpływa bowiem nie tylko na osiągi i zmieniony dźwięk pracy motoru, ale przede wszystkim, co najbardziej istotne – na bezpieczeństwo. Co ważne odnotowania – modyfikacjom poddajemy niemal wszystkie klasy Mercedes-Benz, a także samochody smart.
Brabus. Czuły barbarzyńca
Faktycznie – takim mianem można określić samochody sygnowane Mercedes-Brabus. Auta spod znaku Brabus charakteryzują się imponującymi gabarytami, nieco zadziornym, wręcz agresywnym wyglądem. Jest to luksus przeniesiony do nowego wymiaru. Nakładki Brabus sprawiają, że sama bryła samochodu może się powiększyć aż o 8 centymetrów. Z każdej strony! Wnętrze samochodów również poddawane jest zmianiom. Eleganckie przeszycia, dodatkowe okleiny karbonowe, detale dobrane kolorystycznie do elementów zewnętrznych – przed Brabusem nie ma praktycznie niemożliwych rozwiązań. Mercedesy poddawane modyfikacjom Brabus mają być mocniejsze, silniejsze, większe i imponować. I takie są. Zobacz wybrane realizacje.