Mercedes-Benz Pullman - gwiazda wśród gwiazd

Zdawałoby się, że osoby takie, jak John Lennon, Papież Pius XI czy japoński cesarz Hirohito, nie będą mieli ze sobą zbyt wiele wspólnego. Nic bardziej mylnego – zarówno oni, jak i wielu innych władców czy ikony popkultury, wybierały jeden z najbardziej ekskluzywnych modeli w historii motoryzacji – Pullman Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz Pullman - gwiazda wśród gwiazd

Najbardziej ekskluzywne z limuzyn z gwiazdą na masce swoją nazwę wzięły od historycznych wagonów sypialnych i salonowych, którymi podróż zarezerwowana była tylko dla wybranych. Ich pasażerowie zapragnęli tego samego poziomu luksusu także na pokładzie swoich automobili.

 

Pierwszym, który spełniał te wymogi, był Mercedes-Simplex 60PS z 1904 roku, który został stworzony specjalnie dla Emila Jellinka (ojca Mercedes Jellinek). Oficjalnie nazwa ta zadebiutowała jednak w modelu Mercedes-Benz „Nürburg” Pullman (W08) z 1928 roku i Mercedes-Benz 770„Grand Mercedes” Pullman (W07) z lat 30-tych XX wieku.

 

Kolejną efektowną i bardziej współczesną odsłoną bezkompromisowego podejścia do luksusu był legendarny W 100 600 Pullman. To właśnie ten model był niezwykle popularny wśród możnych i rozpoznawalnych ludzi. Zadebiutował także w wielu filmach i teledyskach, utrwalając swój kultowy status. O jego wyjątkowości świadczy m.in. fakt, że budowę tego modelu zlecono najlepszym inżynierom koncernu, zaangażowanym dotąd w powstawanie wyścigowych modeli Mercedes SLR 300. Po tragicznym wypadku na torze Le Mans i wycofaniu się producenta ze sportów motorowych, mogli oni zająć się „nowym” topowym projektem. Swój ślad w historii Pullman zaznaczył po raz kolejny w latach 90-tych, stając na czele popularnego typoszeregu 140. Tą fabrycznie przedłużoną „lochę” można było najczęściej spotkać w otoczeniu kolumny innych limuzyn Mercedes-Benz, przemykającej przez arterie stolic na sygnale. Kolejne dwie generacje Klasy S także oferowane były w tej odmianie, w tym opancerzone wersje S Guard.

 

Wielki powrót Pullmana w nowoczesnym wydaniu mogliśmy podziwiać w 2015 roku, gdy dołączył on do gamy Klasy S W221. Mercedes-Maybach S600 Pullman otrzymał 6-litrową jednostkę V12 biturbo o mocy 530 KM. Rozpędzała ona tą 6,5-metrową limuzynę do maksymalnie 210 km/h. Wraz z odświeżeniem Klasy S w generacji W221 przed dwoma laty, przyszedł też czas na zmiany w kultowym Pullmanie. Największa zmiana zaszła pod maską. Model o oznaczeniu S650 jest od swojego poprzednika mocniejszy aż o 100 KM (630 KM). Dzięki temu, ten kolos rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,5 s. Oprócz zupełnie nowego, efektownego grilla, samochód można wyróżnić jeszcze bardziej dzięki dostępnemu w ofercie dwukolorowemu malowaniu.

 

Na bazie modeli Pullman powstawały „półotwarte” kabriolety o nazwie Landaulet… ale to już historia na zupełnie inną opowieść.

Powrót do listy artykułów

2021-01-19

Kategoria: Mercedes-Benz Analiza wzrostu wartości rynku modeli kolekcjonerskich.

Jesteś fanem klasycznych Mercedesów? Chciałbyś zainwestować w modele kolekcjonerskie? Zapraszamy do przeczytania naszego tekstu z którego dowiesz się wszystkiego na temat rynku samochodów kolekcjonerskich i najbardziej wartościowych modeli w ostatnich latach.

Przeczytaj artykuł

2021-01-15

Kategoria: Mercedes-Benz Podsumowanie roku 2020 dla marki Mercedes-Benz

Rok 2020 postawił wiele wyzwań przed całą branżą automotive, w tym przed marką Mercedes-Benz. Dzięki kreatywnym, cyfrowym i bezdotykowym rozwiązaniom udało się nie tylko dorównać poprzedzającemu 2019 ale poprawić jego wyniki.

Przeczytaj artykuł

2020-12-22

Kategoria: Mercedes-Benz Auto hybrydowe czy elektryczne? Postaw na EQ!

Jeszcze nie tak dawno temu, kupując samochód u dealera, mieliśmy do wyboru jedynie silniki benzynowe oraz popularnego diesla. To właśnie pomiędzy tymi jednostkami odgrywała się najbardziej zacięta batalia konsumentów. Podążając za nowymi trendami oraz dostosowując się do coraz większego nacisku na ekologię, dealerzy poszerzają swoją ofertę o auta hybrydowe oraz te w pełni elektryczne.

Przeczytaj artykuł
×