Mercedes-Benz Pullman - gwiazda wśród gwiazd

Zdawałoby się, że osoby takie, jak John Lennon, Papież Pius XI czy japoński cesarz Hirohito, nie będą mieli ze sobą zbyt wiele wspólnego. Nic bardziej mylnego – zarówno oni, jak i wielu innych władców czy ikony popkultury, wybierały jeden z najbardziej ekskluzywnych modeli w historii motoryzacji – Pullman Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz Pullman - gwiazda wśród gwiazd

Najbardziej ekskluzywne z limuzyn z gwiazdą na masce swoją nazwę wzięły od historycznych wagonów sypialnych i salonowych, którymi podróż zarezerwowana była tylko dla wybranych. Ich pasażerowie zapragnęli tego samego poziomu luksusu także na pokładzie swoich automobili.

 

Pierwszym, który spełniał te wymogi, był Mercedes-Simplex 60PS z 1904 roku, który został stworzony specjalnie dla Emila Jellinka (ojca Mercedes Jellinek). Oficjalnie nazwa ta zadebiutowała jednak w modelu Mercedes-Benz „Nürburg” Pullman (W08) z 1928 roku i Mercedes-Benz 770„Grand Mercedes” Pullman (W07) z lat 30-tych XX wieku.

 

Kolejną efektowną i bardziej współczesną odsłoną bezkompromisowego podejścia do luksusu był legendarny W 100 600 Pullman. To właśnie ten model był niezwykle popularny wśród możnych i rozpoznawalnych ludzi. Zadebiutował także w wielu filmach i teledyskach, utrwalając swój kultowy status. O jego wyjątkowości świadczy m.in. fakt, że budowę tego modelu zlecono najlepszym inżynierom koncernu, zaangażowanym dotąd w powstawanie wyścigowych modeli Mercedes SLR 300. Po tragicznym wypadku na torze Le Mans i wycofaniu się producenta ze sportów motorowych, mogli oni zająć się „nowym” topowym projektem. Swój ślad w historii Pullman zaznaczył po raz kolejny w latach 90-tych, stając na czele popularnego typoszeregu 140. Tą fabrycznie przedłużoną „lochę” można było najczęściej spotkać w otoczeniu kolumny innych limuzyn Mercedes-Benz, przemykającej przez arterie stolic na sygnale. Kolejne dwie generacje Klasy S także oferowane były w tej odmianie, w tym opancerzone wersje S Guard.

 

Wielki powrót Pullmana w nowoczesnym wydaniu mogliśmy podziwiać w 2015 roku, gdy dołączył on do gamy Klasy S W221. Mercedes-Maybach S600 Pullman otrzymał 6-litrową jednostkę V12 biturbo o mocy 530 KM. Rozpędzała ona tą 6,5-metrową limuzynę do maksymalnie 210 km/h. Wraz z odświeżeniem Klasy S w generacji W221 przed dwoma laty, przyszedł też czas na zmiany w kultowym Pullmanie. Największa zmiana zaszła pod maską. Model o oznaczeniu S650 jest od swojego poprzednika mocniejszy aż o 100 KM (630 KM). Dzięki temu, ten kolos rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,5 s. Oprócz zupełnie nowego, efektownego grilla, samochód można wyróżnić jeszcze bardziej dzięki dostępnemu w ofercie dwukolorowemu malowaniu.

 

Na bazie modeli Pullman powstawały „półotwarte” kabriolety o nazwie Landaulet… ale to już historia na zupełnie inną opowieść.

Powrót do listy artykułów

2020-10-09

Kategoria: Mercedes-Benz Finał konkursu Duda-Cars Challenge

Nadszedł czas na podsumowanie „Duda-Cars Challenge” czyli konkursu podczas, którego zmierzyły się ze sobą studenckie drużyny z całej Polski!

Przeczytaj artykuł

2020-09-29

Kategoria: Mercedes-Benz "Hej Mercedes" - poznaj przydatne komendy

Wiele osób zastanawia się na pewno w czym może nam pomóc inteligentny system głosowy w nowych modelach Mercedesa, więc przychodzimy z odpowiedzią - dowiedzcie się o najważniejszych komendach i korzystajcie ze swoich Mercedesów w najlepszy możliwy sposób.

Przeczytaj artykuł

2020-09-18

Kategoria: Mercedes-Benz Nowa Klasa E

Latem 2020 roku swoją premierę miała udoskonalona Klasa E serii 213. Jest to Klasa średnia premium uznawana za serce marki Mercedes – Benz. Serce to idealnie opisują dwa słowa - tradycja i innowacja.

Przeczytaj artykuł
×