Mistrzowie utrzymywania wartości

Ponad 60 lat temu, podczas premiery w Nowym Jorku, zafascynowały publikę. Eksperci i dziennikarze oniemieli - zachwyciły ich zarówno wygląd, jak i technologie, w które wyposażone zostały 300 SL (W 198) i 190 SL (W 121).

... a także ciągłego jej wzrostu

 

Mercedes-Benz 300 SL Coupé, 190 SL Roadster i następca Gullwing Coupé z 1957 roku, 300 SL Roadster (W 198), należą do najcenniejszych historycznych pojazdów na świecie. Potwierdza to obecność wszystkich trzech na szczycie rankingu Mercedes-Benz Classic Index (MBCI) publikowanego przez Historic Automobile Group International (HAGI). Oryginalność i autentyczność są tutaj szczególnie ważne.

 

Co sprawia, że te modele są tak doskonałą inwestycją?

 

Przede wszystkim – są rzadką zdobyczą. Ich liczebność jest ograniczona. Inne czynniki decydujące o drogocenności aut obejmują bezwzględną wartość samochodów, ich poziom dopracowania technicznego i ich historyczne znaczenie, w tym historię osiągnięć sportowych. Według HAGI średni wzrost wartości 190 SL wynosi około 10 procent rocznie od 1980 roku; jednak w ostatnich 10 latach był jeszcze wyższy i wynosił ponad 11 proc. W przypadku 300 SL Coupé średnia od 1980 roku wynosi 11 procent, ale przez ostatnie 10 lat jest to prawie 18 procent, co odpowiada czterokrotnemu wzrostowi wartości od 2004 roku. W przypadku 300 SL Roadster wzrost wartości od 1980 roku to prawie 13 procent. W przypadku 29 Gullwingów zbudowanych z aluminiowym nadwoziem, samochodów, które są niezwykle rzadko spotykane na rynku, można wykazać średni wzrost wartości o ponad 16 procent. Osiągi pojazdu są oparte na utrzymaniu go w doskonałym stanie lub doskonałej renowacji, co wiąże się ze znacznymi kosztami.

Powrót do listy artykułów

2021-05-05

Kategoria: Legends R107 skończył 50 lat!

Czy jeździła nim Sharon Stone? O ile R107 był większy i cięższy od Pagody? Prezentujemy 50 faktów o modelu Mercedes-Benz R107 z okazji jego 50. urodzin.

Przeczytaj artykuł

2021-04-29

Kategoria: Mercedes-Benz 100 lat przekraczania granic

„Aby zaprezentować to, co najlepsze z najlepszych”: taką idea kierowała Karlem Maybach i jego ojcem Wilhelmem, kiedy sto lat temu zadebiutowali modelem Maybach 22/70 KM W 3. Tym samym otworzyli nową epokę w historii motoryzacji, a Mercedes-Maybach stał się jednym z najbardziej ekskluzywnych marek.

Przeczytaj artykuł
×