Mercedes klasa E Sedan

Mercedes Klasy E — na jaki model warto się zdecydować?

Najnowsza odsłona serii, stanowiącej swoisty pomost między topową linią S a kierowaną do nieco szerszego grona odbiorców wersją C, tym razem zdecydowanie skłania się w kierunku wyżej zawieszonej półki. Mercedes klasy E w niewielu aspektach ustępuje większemu bratu, dostarczając niezwykłe wrażenie komfortu i radości z jazdy oraz całą gamę przydatnych innowacji technologicznych. Poniżej doradzamy, który model wybrać, aby cieszyć się doświadczeniem dostosowanym do osobistych preferencji.

Mercedes Klasy E — na jaki model warto się zdecydować?

Podstawowe dane

Piąta generacja tej serii aut niemieckiego producenta zawitała na rynku w 2016 roku. Kontynuuje ona wieloletnią tradycję linii, zapewniając niezrównany komfort prowadzenia, doskonałe wytłumienie kabiny oraz najwyższy standard wykończenia wnętrza. Nowa odsłona Mercedesa klasy E wprowadza jednak zaskakująco wiele funkcjonalnych nowinek technologicznych — czyniąc tym samym zauważalny krok w stronę autonomicznej jazdy. Również w kwestii silnika mamy do czynienia z zauważalną zmianą — podstawowe modele z tej serii napędzane są głównie przez czterocylindrowe silniki o pojemności zmniejszonej do 2 litrów, które dzięki bardziej kompaktowej konstrukcji straciły na wadze, co pozwala na redukcję generowanych dźwięków i wibracji.

 

Jaki model Mercedesa Klasy E wybrać?

Choć szczegółowa specyfikacja, dane techniczne oraz parametry silnika niewątpliwie mogą przechylić szalę na korzyść konkretnego wariantu omawianej linii, to jednak pierwszą decyzją, w obliczu której staje konsument, jest wybór nadwozia. Mercedes klasy E dostępny jest w wersji sedan, kombi oraz coupé — wybór odpowiedniej opcji jest kwestią czysto indywidualną i zależy wyłącznie od potrzeb i preferencji użytkownika.

 

       

  

Wybierając silniki — Mercedes Klasy E od strony technicznej

Nieco bardziej interesująca okazuje się natomiast kwestia tego, co dane jest nam znaleźć pod maską. Zdecydowana większość modeli napędzana jest przez jeden z dwóch wariantów silnika. Najpopularniejszy z modeli benzynowych, oznaczony symbolem 200, generuje moc przekraczającą 190 KM w wersji dwulitrowej. Zwolenników silników diesla z pewnością zainteresuje drugi z podstawowych wariantów — sygnowany numerem 220 d, którego średnie spalanie przy zbliżonych osiągach kształtuje się na poziomie 5,5l/100km, według sprawdzonych danych. Dodatkowym aspektem wartym rozważenia jest także wybór wersji z napędem na cztery koła. Dla fanów nieco bardziej intensywnych wrażeń z jazdy szczególnie atrakcyjne okażą się zapewne modele 300 oraz 400, jak również — a może przede wszystkim — wersja AMG, napędzana przez V8 o pojemności 4 litrów i mocy przekraczającej 600 KM. Szczegółowe dane konkretnych wersji silnika dostępne są na naszej stronie internetowej.

 

Szczegółowe dane i dostępne modele — Mercedes Klasy E

Fakt, że Mercedesy klasy E od lat cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród konsumentów nie jest dziełem przypadku. Komfort jazdy, bogate wyposażenie oraz standard wykończenia wyniesiony wprost z segmentu premium to tylko wybrane z powodów, dla których warto postawić na modele z tej linii. Gdy dodać do tego imponujące dane techniczne oraz niezawodne silniki, otrzymujemy obraz auta kompletnego, prawdziwego lidera w swojej kategorii.

Powrót do listy artykułów

2022-01-18

Kategoria: Mercedes-Benz 2021 BRABUS GLS 800

Czy model Mercedes-Benz GLS można udoskonalić? Największy spośród suvów z oferty marki łączy w sobie wiele pierwiastków. Na szczęście, dzięki gabarytom, mieszczą się wszystkie!

Przeczytaj artykuł

2022-01-05

Kategoria: Mercedes-Benz Premiera VISION EQXX

Jest piękny - design łączy pierwiastek nowoczesności z klasycznymi liniami sprzed 60 lat. Jest futurystyczny, ekologiczny, naszpikowany technologiami. Jest definicją pożądania.

Przeczytaj artykuł

2022-01-03

Kategoria: Mercedes-Benz SHOWREEL 2021 | Najlepsze podsumowanie roku

Ostatnich 12 miesięcy, jak zawsze zresztą, było dla nas bardzo pracowitych. Obejrzyj podsumowanie 2021 roku - przeżyj to z nami jeszcze raz.

Przeczytaj artykuł
×