Jest rok 1955. Argentyńczyk Juan Manuel Fangio, po raz wtóry, zdobył Mistrzostwo Świata Formuły 1, a 300 SLR zapewnił Mercedes-Benz koronę konstruktorów w kategorii samochodów sportowych. Sukcesy nie pojawiły się znikąd – były okupione ciężką pracą, wysiłkami mechaników, projektantów, a tylko dzięki połączeniu innowacyjnych technologii i wyjątkowych umiejętności kierowcy stały się realne.
Fangio urodził się w 1911 roku, do Europy przybył dopiero w 1947 roku – po serii startów w lokalnych wyścigach w Ameryce Południowej. W wyścigach Formuły 1 rywalizował w latach 1950–1951 oraz 1953–1958. Startował w zespołach Alfa Romeo (1950–1951), Ferrari (1956), Maserati (1953–1954, 1957–1958) oraz Mercedesa (1954–1955). Tytuły mistrzowskie zdobywał w latach 1951 i 1954–1957, w tym dwukrotnie w drużynie Mercedes-Benz. Wycofał się w trakcie sezonu 1958 wieku 47 lat, kończąc karierę jako jeden z najlepszych zawodników w historii. W 58 wyścigach odniósł 24 zwycięstwa, a pod względem liczby zdobytych tytułów mistrza świata ustępuje tylko Michaelowi Schumacherowi i Lewisowi Hamiltonowi; Hamilton nazwał go „ojcem chrzestnym wyścigów samochodowych”. Co ciekawe, był najstarszym w historii mistrzem świata Formuły 1: swój ostatni, piąty tytuł mistrzowski zdobył mając 46 lat i 41 dni.
MercLovek, krasnal Duda-Cars, został uchwycony za kierownicą Silver Arrow („Srebrna Strzała”) – Mercedes-Benz W196, na niemieckim Nurburgring. Samochód Mercedes-Benz W196 wyprodukowano tylko w dwóch egzemplarzach. Jeden z nich został niedawno sprzedany na słynnej aukcji Bonhams za rekordową sumę ponad 29 milionów dolarów.
Mercedes-Benz W196 był na owe czasy modelem wyjątkowym. Konstrukcja była przestrzenną ramą wykonaną z cienkich stalowych rurek o średnicy 25 mm. Nadwozie zostało wykonane z duraluminium. Został zaprojektowany tak, by możliwie minimalizować opory powietrza. Ponadto konstruktorzy zastosowali nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa, który okazał się wielką innowacją, jeśli chodzi o zwiększenie efektywności przy jednoczesnej poprawie osiągów. Zawierał również tabelaryczne podwozie 00006/54 i 5-biegową skrzynię biegów. Ważący 700 kg, o mocy 257 KM i 2,496 cm3 mógł osiągnąć prędkość maksymalną 280 km/h.
Merclovek jest wykonany z brązu, autorem posągu jest Piotr Makała. Na cokole umieszczone zostały ważne dla nas daty: rozpoczęcie działalności Mercedes-Benz i Duda-Cars, powstanie salonu Duda-Cars we Wrocławiu i 1954 rok – pierwsze zwycięstwo Juan Miguel Fangio za kierownicą W196.