DRIVE PILOT w EQS i Klasie S
DRIVE PILOT to innowacyjna technologia, która umożliwia przejęcie przez pojazd zadania dynamicznej jazdy do prędkości 40 km/h na odpowiednich odcinkach autostrad oraz przy dużym natężeniu ruchu. Po włączeniu DRIVE PILOT kontroluje prędkość i dystans, bez wysiłku prowadząc pojazd po wyznaczonym pasie ruchu. Podczas warunkowo zautomatyzowanej podróży na zintegrowanym centralnym wyświetlaczu pojazdu można włączyć niektóre aplikacje, które w przeciwnym razie byłyby blokowane podczas jazdy.
Bezpieczeństwo pozostaje w centrum uwagi Mercedes-Benz. Marka stawia wysokie wymagania w zakresie niezawodności działania. DRIVE PILOT opiera się na technologii wykrywania pojazdu zawartej w pakiecie wspomagania kierowcy i zawiera dodatkowe czujniki, które Mercedes-Benz uważa za niezbędne do bezpiecznej, warunkowo zautomatyzowanej jazdy. Należą do nich LiDAR, kamera w tylnej szybie i mikrofony do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych, a także czujnik wilgoci na jezdni we wnęce nad kołem. Pojazd wyposażony w DRIVE PILOT posiada także redundantne siłowniki układu kierowniczego i hamulcowego oraz redundantną pokładową instalację elektryczną, która zapewnia zwrotność w przypadku awarii jednego z tych systemów. Te zwolnienia pomagają zapewnić bezpieczne przekazanie kierowcy.
DRIVE PILOT. Cena
DRIVE PILOT zostanie zainstalowany w wybranych modelach EQS i Klasy S i aktywowany w amerykańskim sklepie Mercedes me connect już od 2500 dolarów. Ze względu na ciągły postęp w integracji oprogramowania, oferta oparta na subskrypcji zapewnia klientom także elastyczność w wyborze opcji, które najlepiej odpowiadają ich indywidualnym potrzebom. Na przykład, jeśli klient przeprowadzi się do innego stanu lub obszaru bez dostępu do autostrad obsługujących poziom 3, może nie odnawiać subskrypcji.
Jak działa autopilot Mercedes-Benz
Dokładne położenie pojazdu Mercedes-Benz wyposażonego w DRIVE PILOT ustalane jest za pomocą bardzo precyzyjnego systemu pozycjonowania, który ma znacznie większą moc niż konwencjonalne systemy GPS. Jest na tyle dokładny, że może określić położenie pojazdu z dokładnością do centymetra. Oprócz zanonimizowanych danych zbieranych przez LiDAR, kamerę, radar i czujniki ultradźwiękowe, cyfrowa mapa HD zapewnia trójwymiarowy obraz drogi i otoczenia. Mapa ta zawiera informacje o geometrii drogi, charakterystyce trasy, znakach drogowych i specjalnych zdarzeniach drogowych (np. wypadki, prace drogowe lub strefy robót). Informacje o mapach są przechowywane w centrach danych zaplecza i stale aktualizowane. Każdy pojazd przechowuje również kopię informacji z mapy na pokładzie, stale porównuje ją z danymi wewnętrznymi i w razie potrzeby aktualizuje lokalny zbiór danych.