Jazdy testowe w Poznaniu i Wrocławiu
Mercedes-Benz Klasy E to nadal luksusowa limuzyna, która z pewnością przyciągnie uwagę fanów eleganckiego stylu i wysokiej jakości wykonania. Liczne komponenty Klasy E wykonane są częściowo z materiałów oszczędzających zasoby (recyklaty i surowce odnawialne). W podstawowych siedzeniach Klasy E zastosowano tapicerkę z niebarwionej wełny alpaki w połączeniu z materiałem pochodzącym z recyklingu. W piance siedzeń po raz pierwszy zastosowano certyfikowane surowce pochodzące z recyklingu zgodnie z „podejściem do bilansu masy”, a ich właściwości nie odbiegają od surowców produkowanych z ropy naftowej. W ten sposób można zmniejszyć zapotrzebowanie na zasoby kopalne przy zachowaniu jakości produktu.
Nowy model Mercedesa-Benz klasy E to nie tylko imponujące wartości techniczne, ale także wiele innych funkcjonalności, które sprawiają, że jazda tym pojazdem to czysta przyjemność. Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić najwyższy komfort podczas podróży. Fotele z regulacją elektryczną i funkcją masażu, przestrzeń pasażerska, a także innowacyjne systemy audio i multimedialne to tylko niektóre z cech, które sprawiają, że jazda tym pojazdem jest wyjątkowa. Nowoczesny MBUX sięga do rozwiązań sztucznej inteligencji proponując jeszcze bardziej intuicyjne oprogramowania, rozszerzone opcje sterowania głosowego czy najnowsze wersje nawigacji.
Wizualizacja dźwięku
Dzięki nowemu aktywnemu oświetleniu otoczenia z wizualizacją dźwięku pasażerowie nowej Klasy E mogą odbierać muzykę trzema zmysłami: fragmenty muzyki i dźwięki z filmów lub aplikacji mogą być słyszalne (w razie potrzeby z technologią Dolby Atmos®), odczuwane (za pomocą przetworników rezonujących dźwięk w opcjonalnym systemie dźwięku przestrzennego Burmester® 4D), a teraz także „widziane”. Wizualizacja odbywa się na pasku świetlnym Active Ambient Lighting (opcja dodatkowa). Po raz pierwszy dotyczy to wszystkich wariantów Klasy E. Na przykład szybkie sekwencje uderzeń mogą powodować gwałtowne zmiany światła, podczas gdy płynne rytmy mogą tworzyć miękko łączące się nastroje świetlne.
Rozrywka dla pasażera z przodu jest zawsze imponująca. Na opcjonalnym ekranie pasażer z przodu może oglądać dynamiczne treści, takie jak telewizja lub strumieniowe przesyłanie wideo, nawet gdy kierowca za kierownicą na niego patrzy. Dzieje się tak, ponieważ wyświetlacz można przełączać. Zaawansowana funkcja prywatności oparta na aparacie zmniejsza jego jasność, a tym samym ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy.
Twoja Klasa E kompatybilna z aplikacjami
Eksperci ds. oprogramowania Mercedes-Benz opracowali nową warstwę kompatybilności, która umożliwia instalację aplikacji innych firm. Następujące aplikacje są dostępne na centralnym wyświetlaczu w dniu premiery Klasy E: platforma rozrywkowa TikTok, gra „Angry Birds”, aplikacja do współpracy „Webex” i aplikacja biurowa „Zoom”, jak a także przeglądarka „Vivaldi”. Ponadto portal rozrywkowy ZYNC (opcjonalnie) oferuje strumieniowe przesyłanie wideo, treści na żądanie, interaktywne doświadczenia, lokalne programy wideo, sport, wiadomości, gry i wiele więcej na wyświetlaczu centralnym i pasażera za pośrednictwem jednego interfejsu użytkownika.
Kolejną nowością jest kamera do selfie i kamera wideo (część opcjonalnego superekranu MBUX) na górze deski rozdzielczej. Podczas postoju pojazdu kierowca może uczestniczyć w wideokonferencjach online m.in. „Webex” i rób osobiste zdjęcia i filmy. Większy komfort obsługi zapewnia również MBUX. Dzięki funkcji „Just Talk” inteligentne sterowanie głosowe można teraz aktywować bez słowa kluczowego „Hej Mercedes”. Gdy funkcja jest włączona, na wyświetlaczu pojawia się czerwony symbol mikrofonu. Oznacza to, że pojazd jest gotowy i czeka na polecenia.
W214. Wersje silnikowe
Nowa Klasa E wyróżnia się on imponującymi wartościami technicznymi, takimi jak zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące zaledwie od 4,8 do 9,2 litrów na 100km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie od 5 do 8,8 sekundy oraz moment obrotowy na poziomie od 320 do 700 Nm. Moc silnika wynosi od 118 do 270 kW, co czyni ten pojazd jednym z najbardziej imponujących w swojej klasie – dokładne wartości przedstawiamy poniżej.
- E 200 (2.0 R4; 204+23 KM, 320 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s, średnie zużycie paliwa: 6,4-7,3 l/100 km, prędkość maksymalna: 240 km/h
- E 220 d (2.0 R4; 197+23 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 l/100 km, prędkość maksymalna: 238 km/h
- E 220 d 4Matic (2.0 R4; 197+23 KM, 440 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,7 l/100 km, prędkość maksymalna: 234 km/h
- E 300 e (2.0 R4; 313 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s, średnie zużycie paliwa: 0,5-0,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 115 km, prędkość maksymalna: 236 km/h
- E 300 e 4Matic (2.0 R4; 313 KM, 550 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 109 km, prędkość maksymalna: 234 km/h
- E 400 e 4Matic (2.0 R4; 381 KM, 650 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s, średnie zużycie paliwa: 0,6-0,9 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 109 km, prędkość maksymalna: 250 km/h
Nowa Klasa E. Design
Co więcej, Klasa E wyposażona jest w wiele innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, które zapewniają nie tylko ochronę kierowcy i pasażerów, ale także innych użytkowników dróg. Systemy takie jak aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy system monitorowania martwego pola to tylko niektóre z funkcji, które zwiększają bezpieczeństwo na drodze. Zmiany stylistyczne dotyczą zewnętrza i wnętrza pojazdu. Wspaniale prezentują się lampy tylne, które imitują kształtem znak z logo marki. Dostępne są nowe warianty kolorystyczne, między innymi zielony odcień prezentowany podczas premiery.
Widok z boku szczególnie dobrze ukazuje harmonijne proporcje i charakterystyczną konstrukcję „cab-back-back”. Zlicowane klamki drzwi znane z luksusowych modeli Mercedes-Benz są dostępne jako opcja. Dwie oddzielne linie boczne podkreślają sportowy charakter samochodu. Do najważniejszych elementów z tyłu należą dwuczęściowe światła LED o nowym konturze i specjalnym wyglądzie: motyw gwiazdy w obu jednostkach świetlnych zapewnia wyjątkowy wygląd w dzień i w nocy.
Nowy Mercedes-Benz klasy E to z pewnością jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie pojazdów na rynku, który łączy w sobie wyjątkową jakość wykonania, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Jeśli szukasz samochodu, który zapewni Ci nie tylko komfort, ale także doskonałe wrażenia z jazdy, to warto zwrócić uwagę na nową Klasę E.
Systemy w nowej Klasie E
Standardowe wyposażenie Klasy E w systemy wspomagania jazdy obejmuje Active Distance Assist DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, pakiet parkowania z kamerą cofania i asystenta ograniczenia prędkości. Stan i aktywność systemów wspomagania jazdy są wyświetlane w widoku pełnoekranowym w trybie wspomagania wyświetlacza kierowcy.
W połączeniu z kamerą ATTENTION ASSIST oferuje teraz również ostrzeżenie o rozproszeniu uwagi kierowcy na trójwymiarowym wyświetlaczu kierowcy (wyposażenie dodatkowe): jeśli wzrok kierowcy nie jest skupiony na drodze przez kilka sekund, ATTENTION ASSIST może wykryć rozproszenie uwagi i ostrzec go akustycznie i wizualnie. Jeśli kierowca nadal nie zwróci uwagi na sytuację na drodze, nastąpi eskalacja z drugim ostrzeżeniem i ciągłym sygnałem ostrzegawczym. Jeśli kierowca nadal nie zareaguje na ostrzeżenie, system może zainicjować zatrzymanie awaryjne za pomocą aktywnego asystenta zatrzymania awaryjnego.
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus jest również oferowany jako opcja dodatkowa, na przykład jako część pakietu Premium. Komponenty obejmują Active Steering Assist, który pomaga w utrzymaniu pasa ruchu. Podobnie jak na autostradach, Klasa E może teraz automatycznie uruchamiać się ponownie w ruchu miejskim i na drogach pozamiejskich po dłuższym postoju. Kolejna nowa funkcja: jeśli aktywny asystent kierowania nie jest już dostępny, ponieważ oznaczenia pasa ruchu nie są wyraźnie widoczne, sygnalizuje to kierowcy wibracjami kierownicy.
Jeśli chcesz przekonać się na własne oczy, jak wiele może zaoferować nowy Mercedes-Benz klasy E, to koniecznie obejrzyj film premierowy. Dowiedz się więcej o wyjątkowym połączeniu osiągów, komfortu i eleganckiego stylu, które wyróżniają ten model na tle innych limuzyn: zobacz.