EQE SUV – porównanie wersji
Kacper Belka, Koordynator ds. Sprzedaży i Obsługi Posprzedażnej Mercedes-EQ w Duda-Cars, wykonał analizę porównawczą EQE 350 4M, EQE 500 4M, EQE 43 AMG 4M i EQE 53 AMG 4M.
Moc i moment obrotowy. EQE SUV
Przyspieszenie EQE SUV do 100 km/h.
Prędkość ładowania (DC i AC): godzina przy ładowarce, ile to kilometrów do przejechania w trasie
Design i aspekty wizualne
Kacper Belka porównuje samochody parami: „cywilne” (wersje 350 i 500) i sportowe (43 i 53 AMG). „Wszystkie modele, które porównywałem mają te same pojemności baterii oraz te same ładowarki pokładowe”.
Przód EQE SUV
Pierwszym elementem różniącym jest atrapa chłodnicy (grill). W wersji AMG (po prawej stronie) widoczne są pionowe „żeberka” plus dopisek AMG. Drugim elementem różniącym jest: logo Affalterbach na masce w AMG lub klasyczne logo gwiazdy w wersjach cywilnych (po lewej stronie).
Linia boczna EQE SUV
Pierwszym elementem różniącym są nadkola. W AMG są one w kolorze nadwozia, w cywilnej wersji zawsze plastikowe. Drugim elementem różniącym jest próg boczny – w AMG zawsze lakierowany czarny, w cywilnej wersji plastikowy. Trzecim elementem różniącym są felgi – jak w przypadku samochodów o napędzie spalinowym. W zależności od wersji mamy do wyboru wiele kształtów i wielkości. W wersjach AMG felgi dostępne są w rozmiarach 21” do 22”, „cywilne” wersje od 20” do 22”. Wzory różnią się.
Kolejnym elementem różniącym jest emblemat 4Matic+ nad nadkolu. Jest on dedykowany tylko dla AMG!
Zaciski hamulców, w wersji cywilnej, są zawsze srebrnoszare. W wersjach 43 i 53 AMG możemy wybierać spośród: srebrnoszarych, czerwonych lub złotych (te są ceramiczne). Czy hamulce ceramiczne są odpowiednie do EQ? Korzyść – główny sposób hamowania to rekuperacja, zatem na kosztowną wymianę ceramiki możemy udać się dopiero po kilku latach. Natomiast w związku z tym, że głównym sposobem hamowania jest rekuperacja – hamulce ceramiczne mogą być niewystarczająco nagrzane by pełnić swoją rolę w 100%.
Tył EQE SUV – różnice
Pierwszym elementem różniącym jest kształt ,,dyfuzora”. W wersjach AMG jest większy niż w „cywilnych”. Różni się także wygląd zderzaka – w cywilnej wersji zawsze plastikowy, w AMG lakierowany na czarny połysk. Trzecim elementem jest inna lokacja oznaczenia modelowego. W wersjach AMG oznaczenie znaczenie modelowe i gwiazda na klapie mogą być opcjonalnie malowane w czarnym chromie.
EQE SUV – wyposażenie
W tym rozdziale również porównujemy modele parami: cywilne (350 i 500) sportowe (43 i 53 AMG).
- AMG zawsze mają przyciski/pokrętło do zmiany trybu jazdy przy kierownicy,
- wzory AMG na wyświetlaczu kierowcy, na Head UP, ekranie pasażera, świetnie indywidualizują pojazd i dodają mu sportowego sznytu,
- AMG mogą mieć kierownice w półkarbonie lub w półalcantarze, cywilne zawsze w skórze nappa,
- AMG zawsze posiada zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL (pneumatyczno-adaptacyjne), wersje „cywilne” mają wybór – zawieszenie komfortowe (wielowahacz) lub pneumatyczne,
- samochody mają inny pakiet dźwięków imitujący pracę silnika spalinowego. Dźwięki te można całkowicie wyłączyć,
- EQE SUV 43 i 53 AMG mają wbudowaną procedurę startu ,,Launch Control”.
Skontaktuj się z nami i przetestuj wybrane modele.
Umów sie na jazdę testową w wybranym salonie i zakochaj się w najnowszych rozwiązaniach technologicznych! Modele testowe są dostępne od ręki.