Teoria a praktyka. Mercedes-EQ
W poprzednim wpisie zestawiliśmy ze sobą różne warianty EQE SUV – najnowszego elektryka w gamie modelowej. Czas na porównanie ich podczas jazdy. Możesz zrobić to sam podczas jazd testowych w Duda-Cars. Lub poczytać, jakie odczucia ma Kacper Belka, który w CV ma doświadczenie za kierownicą SUV i limuzyn:
– EQE SUV 350+,
– EQE SUV 350 4Matic,
– EQE SUV 43 AMG 4Matic,
– EQS SUV 450 4M,
– EQS SUV 580 4M,
– EQE 53 AMG 4Matic,
– EQS 53 4Matic+,
– EQE350+,
– EQE 500 4M,
– EQS 450+.
Zawieszenie. Elektryczne SUV Mercedes-Benz
EQE 350 4Matic i EQE 500 4Matic, zarówno w wersjach SUV i limuzyna, będą miały zdecydowanie miększe zawieszenia. Zwłaszcza, jeśli w wyposażeniu dobrane jest zawieszenie AIRMATIC. Zawieszenie wielowahaczowe, przy tak dużej masie pojazdu, jest mniej komfortowe. EQE 43 4Matic i EQE 53 4Matic (SUV i limuzyna) mają tę samą technologie zawieszenia, a mimo to wersja 53 AMG jest wyraźnie sztywniejsza i twardsza. „Zrobiłem kilka kilometrów EQE 43 AMG SUV i jestem pod wrażeniem, jak łączy się świetne tłumienie drgań i wybieranie nierówności z bardzo precyzyjnym prowadzeniem” – mówi Belka.
Elementem, który skrajnie wpływa na zasięg i w pewnym stopniu na tłumienie drgań jest rozmiar kół. Dla przykładu EQS 450+ z 19” felgą ma zasięg 784, a z 22” 683 jednostek WLTP. Rekomendacją Koordynatora jest wybór mniejszych felg.
EQE SUV 43 AMG: test zużycia prądu
Czas na test zużycia prądu w trasie. Do przykładowego testu Kacper użył modelu EQE SUV 43 AMG.
Trasa: Wrocław-Zielona Góra-Wrocław
Realne zużycie EQE43 SUV na odcinku 343km (55% drogi szybkiego ruchu, 35% drogi krajowe, 10% miasto).
Średnie zużycie 20,3kWh/100km
Składowe zużycia: mocna eksploatacja systemu inforozrywki (audio/wentylacja etc.), działająca klimatyzacja, jazda zgodnie z przepisami ruchu drogowego, temperatura zewnętrzna: ~20 C +.
Jaki zasięg zrobilibyśmy z takim zużyciem? 447km. Czy elektryczne AMG muszą zużywać więcej prądu? Nie. Kuszą tym, lecz wszystko zależy od stylu jazdy, warunków atmosferycznych i rozmiaru felg.